Rare en leuke dingen!

10 februari 2023 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Wat hebben we een regen gehad, maar gelukkig nu een stuk beter. Droog, veel wind en zo nu en dan een heerlijk zonnetje. Inmiddels alweer verschillende mooie hikes gemaakt. Allemaal niet te lang iets van 2-3 uurtjes, maar vandaag ook een wandeling van een uur steil naar beneden. Met de gondel omhoog, en terug naar het centrum van Queenstown gelopen. Superleuk allemaal nog steeds.

Dingen die je thuis echt niet normaal vindt, beschouw je als "ok". Regelmatig vind ik in mijn bed wat gras. Als mij dat thuis zou gebeuren, zou alles de was in gaan... en hier? Nou hier wapper ik het een beetje mijn bed uit en vind het allemaal prima. Wasjes hangen aan de buitenspiegels te drogen. Ze gaan meestal mee onder de douche, en als het een beetje waait en het zonnetje schijnt, is het binnen no time droog. Ideaal. Douchen zonder slippers thuis zal wel weer enorm wennen zijn. Wat wel weer lekker is als je thuis bent... als je 's nachts naar het toilet moet. Blijft toch geen hobby van mij om over de camping 's nachts te lopen... hoewel... meestal gaan we dan met zijn 2-en en is het nogal een "geitend en giechelend" over de camping struinen en dan word je veelal beloond met de meest waanzinnige sterrenhemels.
Zo heb ik er nog een paar. Thuis wil ik een donkere slaapkamer hebben, geen licht dus gordijnen dicht. Hier slaap ik in de camper, zonder ook maar een gordijntje dicht te doen. Te leuk om zo te slapen en ja.... als iemand het wil, kan hij/zij zo naar binnenkijken en mij als Assepoester zien slapen.
Wij rijden dus in een Jucy camper en die zijn grotendeels allemaal groen; zeer duidelijk herkenbaar (op zich ook fijn voor de Nieuw Zeelanders: weten ze dat we toeristen zijn als we per ongeluk aan de verkeerde kant van de weg rijden, want dat gebeurt af en toe nog steeds). Als je dan andere Jucy rijders tegenkomt... en wat doe je dan? Ja inderdaad, we zwaaien allemaal naar elkaar. Hoe suf, maar we lachen ons een kriek om dit stomme gedoe.

Het landschap is echt schitterend waar we doorheen rijden, hoogvlaktes, bergen, verzin het maar. Het meeste landschap waar we nu doorheen rijden, lijkt op de schilderijen die Bob Ross maakte. Je weet wel.... die man met die kroeskop die op tv binnen 20 minuten een compleet landschap op canvas schilderde. Een boompje hier en dan doen we nog een struikje ervoor, en voor het struikje ontstaat ineens een stroompje, etc etc.

Oh ja... en nog steeds geen kiwi's (vogels) gezien.....

Morgen.... 8 februari, we gaan weer een mooie wandeling maken naar de top van een of andere berg. We gaan het zien! Wat ik al eerder zei: "we maken onwijs mooie wandelingen", dus ik ga ze niet allemaal beschrijven. Wat ik jullie wel ga vertellen.... we hebben wederom een heli vlucht gedaan. Het was een tour van 70 minuten (tenslotte zijn het er 90 geworden!) over de fjorden en we hebben 3 landingen gemaakt. Hoe gaaf was dat?! Waanzinnig GAAF! je maakt 2 landingen op de bergtoppen met het meest gave uitzicht dat je je voorstellen kunt. Omdat de andere 2 passagiers een track naar beneden gingen maken, hebben we nog een derde landing gemaakt en toen weer terug. Echt een super goed begin van de dag. Daarna direct bootje (watertaxi) genomen naar de overkant van het meer waar we terug gelopen zijn naar Te Anau. Dat was ruim 3.5 uur lopen inclusief lunchstop op een boomstammetje aan de kant van het water.

En wat hebben gisterenavond gedaan? We zijn op excursie gegaan, met een bootje het meer op en naar de gloeiworm grotten geweest. Zo leuk om het donker al die lichtjes van die wormen te zien. Het mag misschien toeristisch zijn, maar ach.... dat ben ik hier tenslotte toch ook?!

Morgen 10 februari gaan we weer op pad. We weten nog niet waar naar toe... gaan we vanavond maar eens bekijken!

Maak er wat moois van daar in Nederland, wij doen het ook!

Groetjes,
Joyce

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Suzanne Kuyper:
    10 februari 2023
    Hoi Joyce en Joke, wat een gezellige tekst( lees dit om 6.50 lokale tijd, beleef zo wat avonturen mee en ja, je bent toerist dus doet toeristische dingen, in Nederland geen grotten met glimwormen( wel vleermuizen, maar daar mag je niet in) . Beleef maar veel mooie dingen en geniet van het landschap en het feit dat je niet op een kantoor hoeft te zijn,groeten van Suzanne
  2. Anja Klaassen:
    Gaaf hoor 🥰🥰
  3. Frans:
    10 februari 2023
    Jeetje, wat een verhaal! Super wat jullie allemaal doen. En ook veel. Ik word bijna moe van t lezen👍😓
  4. Jeannet:
    10 februari 2023
    Wat leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent! Wat gave reis maken jullie met jaloersmakende foto's!! Ga door met genieten want dat doe ik ook van jouw blogs!
  5. Erik van Benthem:
    10 februari 2023
    Wat een mooie en indrukwekkende reis maken jullie. Deze belevenissen neemt niemand jullie meer af. Nog een ruime maand te gaan, enjoy!
  6. Rina en Hans:
    10 februari 2023
    ja het was weer heel leuk en spannend om jullie verhaal te lezen,
    zie ik het nu goed Joyce zit je achter het stuur van de heli?Zou wel stoer wezen maar denk het niet zal wel aan mijn nieuwe bril liggen,goede reis verder. GR.Rina en Hans
  7. Ellen Heer:
    Geweldig hoor! Heel juicy 😉
  8. Anna Sprenger:
    12 februari 2023
    Heel gaaaaaffff verhaal, ga zo dooooorrrrrrr 🤸‍♂️🙋‍♀️🤪
  9. Katherine:
    13 februari 2023
    Wat een heerlijke reis. Zoveel belevenissen, wat een mooie herinneringen maken jullie! Geniet ervan!