(almost) The End

19 maart 2023 - Adelaide, Australië

En dat was het dan weer.... 4 maanden voorbij gevlogen. Vanuit de Outback heerlijk teruggereden naar de bewoonde wereld. Het waren 2 flinke reisdagen, maar heb er zeker van genoten. De eerste dag hadden we het eerste uur al 2 vogels onder de auto gekregen... daar werden we niet echt blij van. Daar is het gelukkig bij gebleven. Barossa valley is echt schitterend. We zijn afgelopen vrijdag heerlijk bij Maggie Beer wezen lunchen, dat was een cadeautje. Zaterdag als echte Nederlanders fiets gehuurd en in de omgeving wezen fietsen. Eerst naar de plaatselijke markt met lokale producten. Zo waar hebben ze daar fietspaden. Dat is een stuk fijner fietsen als langs de snelweg kan ik je vertellen. Vandaaruit naar Tananda gefietst en gezien het iets na 12-en was, tijd voor een wijntje... en zo waar, zijn we zo maar in een wijnproeverij beland. Heerlijk buiten onder de druivenranken met een plankje met wat hapjes... we hebben het er even lekker uitgehouden en heerlijke wijnen geproefd. Nog even door het dorpje gelopen en toen op de fiets naar "huis". Heerlijk dagje gehad. De volgende dag op tijd vertrokken naar Adelaide om de camper te droppen. Zo gezegd zo gedaan! Taxi naar het hotel.

Hoewel we vroeg waren, konden we lekker al de kamer op. Spullen gedropt en toen weer op zoek naar een tentje om wat te lunchen. Net als die week daarvoor.... het is slecht lunchen in Adelaide op de zondag. Ook bij lokale mensen nagevraagd, maar je wordt elke keer weer verwezen naar het foodcourt in de shopping mall. Daar zijn we deze keer dan ook maar naar toe gegaan, want voor de avond hadden we bij de Fishbank gereserveerd en dat was uitgebreid genoeg. Zo gezegd zo gedaan. Na de lunch nog wat door de winkelstraat gelopen, de bibliotheek gezien, die echt schitterend is en toen terug naar hotel. Gedoucht, spullen voor zover mogelijk ingepakt en op naar de rooftop bar.

Wij zaten lekker in een hoekje, uitkijk op de stad, komt daar ineens iemand dusdanig naast me zitten (zonder te vragen), dus ik schuif een stukje op, doe dat nogmaals omdat ze weer dichterbij kwam, en zo kwamen er nog meer mensen om ons heen zitten, en zijn we eigenlijk gewoon weggejaagd. Zelfs het feit dat ik er een kussen tussen zette en dat ik aangaf dat ze wel heel erg dichtbij zat en ik dat niet prettig vond, kwam op geen enkele manier aan. Er was er ook nog eentje die vroeg of we nog meer gingen drinken, want er kwamen nog meer mensen. Ik zie de meeste van jullie nu denken: laat tante Pollewop zich tegenwoordig wegjagen, het antwoord is echt NEE... no way. Gezien wij toch richting restaurant gingen hebben we het maar zo gelaten, maar heb dit echt niet eerder meegemaakt zoiets. Het waren ook bijzondere mensen zullen we maar zeggen. (Ben ik natuurlijk ook, maar dan anders LOL)
Heerlijke visjes gisteren gegeten en tevreden mijn mandje in gestort en zalig geslapen. En dan weer het avontuur op de luchthaven. Nou niets dus zoals jullie al hebben kunnen lezen. We waren al online ingecheckt en hadden dus ook al het idee dat alles soepel zou verlopen en dat is ook zo gegaan. Geen enkele probleem, we hebben zelfs al de boardingpassen voor Singapore - Amsterdam. Gelukkig konden we nog net voorkomen dat de koffers direct doorgestuurd werden naar Amsterdam. Wel blij als we de bagage hebben als we in Singapore zijn.

Nou hier ga ik het dus bij laten... Ik zag dat ik 20 verhalen heb geschreven en hoop dat jullie een beeld hebben gekregen van wat we allemaal hebben meegemaakt. Ik heb het leuk gevonden dit te schrijven, en de reacties die wij van jullie hebben ontvangen, super!

Spreek jullie weer als ik terug ben in Nederland.

Groetjes,

Joyce

1. Tanja:
    19 maart 2023
    We hebben over je schouder en beetje mee kunnen kijken 😊 Goede reis!
  2. Betty Hölscher:
    20 maart 2023
    Wat heb ik genoten van jullie belevenissen!!! Hoop dat jullie een fijne terugreis zullen hebben. Nog veel plezier in Singapore !!!
  3. Frank:
    20 maart 2023
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt! Heerlijke verhalen gelezen, dank daarvoor. Geniet va Singapore en tot snel hier in NL!!
  4. Marjolijn:
    20 maart 2023
    wat is de tijd snel gegaan he en wat hebben jullie een gave reis gemaakt! Hele goeie terugreis en straks een warm welkom terug. Hoop je snel te zien als je terug bent. Safe flight! kuxx
  5. Mandy:
    20 maart 2023
    Wat een prachtige reis en heerlijke verhalen! Een reis om altijd te herinneren! Veilige reis allebei liefs Mandy
  6. Barbara van Meegen:
    20 maart 2023
    Superleuk om jullie reisverhalen mee te mogen beleven! Wat hebben jullie een geweldige tijd gehad! Nu het laatste stukje. Veel plezier in Singapore en goeie reis naar Amsterdam!
  7. Karin:
    20 maart 2023
    Dankjewel voor de mooie reisverhalen en zo heb ik een mooi beeld gekregen van jullie avonturen. Was zo te lezen een reis om nooit te vergeten. Veel plezier in Singapore en goede reis naar Amsterdam!
  8. Steven:
    20 maart 2023
    Goede reis terug! Die tijd is gevlogen zeg. Was leuk om jullie zo te volgen.
  9. Edine:
    20 maart 2023
    Veel plezier in Singapore en ik zet de wijn alvast koud!
  10. Anna Sprenger:
    20 maart 2023
    Ik sluit mij aan bij de laatste schrijfster, veel plezier in Singapore, ook ik zet de wijn al koud, safe flight.
  11. Bert van M :-):
    20 maart 2023
    Ik heb genoten van alle verhalen. Soms lekker lang lezen en bijna voelen wat jullie hebben meegemaakt. Soms kort als informatief. Alles bij elkaar leuk om te lezen. Geniet van Signapore, zijn jullie alweer halverwege ons kikkerlandje.
  12. Ingrid:
    20 maart 2023
    Bedankt voor jullie verhalen. Ik ga ze missen. Goede reis!
  13. Suzanne Kuyper:
    22 maart 2023
    wat ging dat snel, die vier maanden...... voor jullie denk ik nog sneller met al die mooie avonturen, wat een feest is het geweest en nog niet voorbij, en dan de napret nog!
    Goeie reis naar huis en tot het dia-avondje met alle volgers :-)
  14. Jean-Paul:
    24 maart 2023
    Wat is de tijd gevlogen Joyce! Goed om je volgende week weer te zien.