Een nieuwe tuut en bootje varen

11 februari 2023 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Nog even een aanvulling op mijn verhaal gisteren. Ben ik helemaal vergeten te vermelden dat we een andere camper hebben gescoord. Wat is het geval...

Jucy heeft niet de allernieuwste auto's (daar is de prijs ook naar), en dat werkt op zich prima. De 3e Jucy auto die wij hadden, die had nog wel wat gebreken op zijn zachtst gezegd. Ik zal ze even op een rijtje zetten.
1. het schuifje bij het bovenraam werkte niet
2. het rubber bij de schuifdeur hing er echt van ellende bij
3. de koelkast stond niet vast
4. de koelkast was moeilijk te sluiten
5. de deur van de douche cabine/toilet sloot niet, dus als je rijdt moest je die echt vastzetten, anders klepperde de boel
6. de afstandsbediening om de auto de sluiten en openen werkte regelmatig niet
7. we hadden een mini steelpannetje om iets in te koken (3 aardappelen of eieren en pannetje overvol
8. de koekepan die wij hadden, daar liet de teflon/anti aanbaklaag van los.... echt niet in de bakken, dus we hebben zelf een koekepannetje gescoord.
9. de schuifdeur ging niet meer van binnenuit open, dus als wij 's nachts naar het toilet wilde: schuifraampje van binnenuit openen, dan met je arm door het raam en dan de deur opendoen.... ga je niet vrolijk van worden.
10. We hadden een flinke ster in ons ruit opgelopen

Kortom voor een ieder die mij kent, meer dan genoeg redenen om eens even flink aan de bel te trekken... tenslotte: hier betaal ik niet voor. Nou de back office van Jucy, is niet snel, denk niet mee en is gewoon abominabel slecht. Gelukkig geen nood en kunnen we prima met deze problemen "overleven", maar het is niet zoals het hoort. Trage, dan wel veel te late reacties van hun kant, maar een ieder die mij goed genoeg kent, weet dat ik dan een soort van pit bull ben en niet loslaat. En... de aanhouder wint. Op een gegeven moment kregen we bericht dat ze een locatie een Queenstown hadden -15 minuten rijden- dus dat bood perspectief. Zo gezegd zo gedaan. En jawel hoor, alleen al naar het sterretje kijken, zij de onwijs aardige dame: dit kan niet: jullie krijgen een nieuwe camper. Nou en deze is helemaal top. Een stuk nieuwer, dan wel beter, en alles doet het zoals het zou moeten (voor zover we weten), dus hier zijn we nu mee op stap... en ja, we zeggen nog steeds alle andere Jucy rijders gedag.

Verder.... vinden we het onwijs leuk om allemaal jullie reactie te lezen, maar als we op al jullie leuke en meelevende reacties moeten reserveren en hebben wij geen tijd meer op leuke dingen te doen... We genieten echt enorm van jullie reacties!

Om het verhaal t/m vandaag compleet te maken: we hebben een fantastische rit naar Milford Sounds gehad, echt te gek. Hier aangekomen hadden ze gelukkig nog een plekkie beschikbaar bij de Logde -ook al stond er no vacancies- en hebben we vanmiddag een waanzinnig gave boot trip door de fjorden (Milford Sounds) gemaakt. Morgen gaan we een hike van 12 km maken (worden we met de watertaxi gebracht en gehaald) en rijden we daarna terug en gaan we richt Invercargill.... niet dat het daar leuk is, maar omdat we verder die kant op moeten.

Nou dit was het dan weer even helemaal van mijn kant een complete update..... Laterrrrr.... en fijn weekend!

1. Frans:
    Heldin!
  2. Tanja:
    11 februari 2023
    Toch wel fijn als alles het IN de camper het doet, maar het reed nog. In 1991 stopte die van ons er in de Bryce Canyon mee. Helaas moest ie naar de dichtstbijzijnde garage worden gesleept (zo'n 35miles verderop). Twas best fijn om ff (3 dgn) in de bewoonde wereld te zijn, maar in dat typisch Amerikaanse stadje was werkelijk niets te beleven. En helaas dus niet zo lang in de Bryce kunnen doorbrengen als we gehoopt hadden.maar daarna reed hij weer.
    Die fjorden daaro zien er purrrachtig uit! En heli-ritjes eroverheen zijn vast geweldig!
  3. Karin:
    11 februari 2023
    Fijn dat jullie een nieuwe camper hebben na al die mankementen van de vorige en ja ik weet dat je een pitbull kunt zijn🤪 zo krijg je de dingen lekker voor elkaar! Geniet lekker verder van jullie mooie avonturen!
  4. Nanda Wijshake:
    11 februari 2023
    Leuk weer meiden en Joke wat zit je haar leuk😉
  5. Joyce en Joke:
    12 februari 2023
    👍bevalt heel goed
  6. Rina en Hans:
    11 februari 2023
    prachtige foto,s weer en wat een natuur toppie genieten jullie maar lekker ,moet met die nieuwe camper hele maal lukken en blijven zwaaien altijd leuk.groetjes Rina
  7. Lidy:
    11 februari 2023
    Leuk om al jullie avonturen te lezen. Soms met een gevoel van ' oh, dat wil ik ook' :). Geniet er maar goed van.
  8. Betty Hölscher:
    11 februari 2023
    Heerlijk genieten van die prachtige natuur! en helemaal van jullie nieuwe camper !
  9. Ellen Heer:
    11 februari 2023
    Gelukkig goed opgelost met de Jucy. Jullie lijken steeds meer op happy hippies…relax…Blijf genieten, doen wij ook 😉 Fijn weekend! 🙋🏻‍♀️
  10. Petra:
    19 februari 2023
    Haha pitbull! Je laat idd niet los voordat het opgelost/geregeld is!