Australië I

2 december 2022 - Townsville, Australië

Wat een gedoe...maar ook wel leuk en spannend! Vroeg vertrokken uit Singapore en zesenhalfuur later zit je ineens in Cairns.... Australië. Echt aan de andere kant van de wereld. 's avonds heerlijk gegeten en gezellig met een Nederlandse jongen zitten kleppen die daar in de bediening was. En dan komt de volgende dag dat je de camper gaat ophalen en dat wij als 2 grijze dakduiven een simkaartje moeten scoren om een Australisch nummer te hebben. Altijd makkelijk. Nou dat is en blijft wat mij betreft toch altijd en gedoe. Maar niet zeuren, keuze maken (denkend dat je het goede doet) en dan de camper ophalen. phew... dan is het echt tijd om links te gaan rijden. Alles netjes uitgelegd, we kregen zelfs geld terug omdat we volgens hem teveel hadden betaald (we hebben het voor lief aangenomen). Even oefenen op de parkeerplaats en dan gaan. Nou ik vond het best even wennen, maar we hebben het overleefd. Koffers in de camper gedaan en op richting Cape Tribulation. We hadden begrepen dat je mooie campings had, nou die hadden we de eerste dag. 18.00 uur aan en deze was alleen op reservering beschikbaar (19.00 uur is het stikdonker). Tja, wat moet je dan. Omdat internet niet werkte, het donker werd en we toch best wel moe waren, besloten we de camper gewoon neer te zetten en we zien wel. Nou dat hebben we geweten. Je kon geen hand voor ogen zien, de koffers zijn de hele auto doorgegaan en tenslotte op de passagiers- en berijdersstoel geëindigd. Er is geen enkele ruimte waar je iets kunt opbergen, we hebben samen een smal bedje en liggen shocking klem tussen de voorstoelen en de achterbank. Klagen heeft geen zin, want het gaat de komende 5 weken iet anders worden. Diner was een broodje kaas (ja, doe eens gek met je vakantie) en stoeltjes lekker buiten laten staan.... fout! De volgende ochtend komt het met bakken uit de lucht, dus ja... inderdaad alles drijfnat. Doe je ook geen tweede keer. Alles rijklaar gemaakt en een fantastische overnachting gehad. Verder gereden naar Cape Tribulation waar de oceaan samenkomt met het regenwoud. Geweldig mooi en superleuk 's avonds gekookt en gegeten met Belgen en Nederlanders. Het zijn geen heftige late avonden. Gemiddeld liggen we er om 20.00 / 20.30 in (tot nu toe).
Een korte stop in Port Douglas, leuk stadje en terug naar Cairns. Geen camping in omgeving Cairns te vinden dus een soort van hotelkamer voor 2 nachten gevonden. We kunnen gerust stellen dat dat een vaag iets was. Binnen was het schoon, dus verder niet zeuren. De volgende ochtend vroeg op gestaan en een dagje met de boot naar het Great Barrier Reef snorkelen. Echt fantastisch, zeker als je bedenkt dat het jaren geleden nog mooier was. 2 keer het water ingesprongen en toen was het ook wel mooi! Zoals bekend ben ik een watje op het water en dat ik ook deze keer weer ruimschoots bevestigd.... ondanks de pillen. We hoesten de longen uit ons lijf en ook toen we aan wal waren, werd het niet veel beter. We lagen er om 19.45 in en hebben bijna het klokje rond geslapen.
Onze weg zuidwaarts ingezet en nu bij Mission beach. Een fantastiche plek aan het strand. 's ochtends een een waanzinnige zonopkomst gezien, gave wandeling gemaakt en toen is bij mij een beetje het licht helemaal uitgegaan. Heb je soms. De volgende ochtend .... een haai aan de rand van de branding; echt hel bijzonder en daarna heb ik niets meer gedaan. Heel veel regen gehad, maar ach... ik lag er toch even af.
De volgende dag naar Townsville gereden. Mooie tocht, supergave camping ook. En vandaag was het dan zo ver! Magnetic eiland waar we koala's zouden zien. Nou dat is 'm niet geworden... maar wat wel? We hebben wallaby's gevoerd. Een mamma wallaby had een mini wallaby (en ze zijn al niet zo groot!) in haar buik. Echt een fantastische ervaring. Mooie wandeling verder gemaakt, waarbij Joke en ik elkaar volledig kwijt geraakt zijn, maar wat een fantastiche dag was het. En... voor de eerste keer gezwommen in zee. In een singernet. Het is kwallen seizoen (wat overigens een half jaar duurt), dus zo maar even lekker zwemmen in de zee zit er gewoon niet in. Je kunt in een afgezet gebied zwemmen en dat is het. Vandaar een van de meest gevaarlijkste kwallen/dieren gezien die er zijn. Het is een kwal in de vorm van een soort ijsblokje met wat tentakeltjes, en als als die je steekt/aanraakt duurt het ongeveer 2.5 minuut voor het einde oefening is. En echt... zo gevaarlijk zie ie er niet uit.
En verder.... Heel veel mannen met enorme baarden hier... en is iedereen hier echt heel aardig, vinden we het (Joke heeft de laatste dagen gereden), nog steeds lastig zo nue en dan om links te rijden, beginnen we ons te realiseren dat we 2 weken onderweg zijn en normaliter waarschijnlijk nog een weekje zouden hebben. Wat een geluk hebben we om dit te mogen beleven!

Fijn weekend.

1. Karin:
    2 december 2022
    Klinkt avontuurlijk allemaal 😀 mooie reisverhalen! Koala’s gaan jullie vast nog wel tegen komen denk ik zo. En enge kwallen uit de weg gaan! Veel plezier daar verder!
  2. Wim Krijger:
    2 december 2022
    Prachtig verhaal. Alle begin gaat een beetje met vallen en opstaan maar zeer binnenkort zijn jullie volleerde 'Camper' reizigers. Fijn te lezen dat jullie zo genieten. Hr. groet, Wim
  3. Ella de Heij:
    2 december 2022
    Wauw, wat een belevenissen, nog veel plezier.
  4. Winny van der Neut:
    2 december 2022
    Wat een leuk reisverhaal, zo leuk om jullie reis op deze manier mee te beleven.
    Al is t op afstand..
    Op naar t volgende avontuur😍
  5. Roos:
    2 december 2022
    Wat een mooie ervaringen voor jullie.
    Mooi verhaal weer. En ik zie het ook allemaal voor me met een glimlach op mijn gezicht.
    Benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Genietze.
  6. Erik van Benthem:
    2 december 2022
    Wat een geweldige belevenissen maken jullie mee. Door jullie verhalen voelt het net of we er een beetje bij zijn. Veel plezier en pas goed op elkaar😘
  7. Els en Frits:
    2 december 2022
    Mooi verhaal met alle bijbehorende ups en downs.
    Geniet ze met volle teugen en inderdaad nog een long time to go!!
  8. Ineke Botter:
    2 december 2022
    Dank jullie wel...voor alweer een mooi verhaal! Gaaf hoor!
  9. Anja Klaassen:
    Wat een belevenissen weer
    Mooi om te lezen hoe jullie genieten
  10. Carin Stikvoort:
    2 december 2022
    😂😂 ik heb daar zo mijn beeldvorming bij jullie met z’n tweetjes in de Jucy Camper en dan shocking klem liggen. Super leuk om jullie verhalen ,belevenissen te lezen en hoe jullie genieten.
  11. Rina en Hans:
    Jee jullie zijn pas 2 weken weg en al zoveel beleefd en gezien,
    doe voorzichtig en geniet, ik geniet mee ,hardstikke leuk
  12. Tanja:
    2 december 2022
    Het eerste grote verhaal! Er volgen er hopelijk nog vele. Wat een romantisch slaapplezier; dat op zich is al een avontuur voor onze Joyce 🤭 Grote beesten, kleine beesten; passen jullie op voor creepy crawleys? En verder: vooral zo doorgaan! Jullie ook een heel fijn weekend!
  13. Ellen Heer:
    2 december 2022
    Mannen met baarden en links rijden zijn leuke uitdagingen 😉. Met een glimlach en veel genoegen lees ik jullie verhalen. Ik stel me er van alles van voor hoe dat gaat in jullie camper. Een fijn weekend!
  14. Anna Sprenger:
    Holadiééé, zo kannie wel weer, 🤣 wat een belevenissen, 👏voorzichtig maar 💪🙏
  15. Syl:
    3 december 2022
    Leuk verhaal hard op aan Ton voor gelezen. We hebben ervan genoten. Als je er maar niet van door gaat met een bebaarde Australiër
  16. Sybe:
    5 december 2022
    Wat een belevenissen, leuk om te lezen en zo mee te beleven op afstand!
    Ach alle begin is ff wennen en zeker weer eens wat anders als de "Luxe" hotel vakanties. Mannen met baarden zijn altijd aardig en vriendelijk ;-)
    Veel plezier verder nog samen en wij kijken uit naar jullie volgende verhaal en foto's
  17. Petra:
    5 december 2022
    Wat leuk om jullie via deze weg te kunnen volgen! Leuke verhalen, mooie foto’s. Heel veel plezier!!!