De aanloop

8 juni 2022 - Amsterdam, Nederland

Vorig jaar zomer (ik spreek 2021) ... toen Corona nog een hot topic was (en misschien komt het wel weer terug), ontstond bij mij (Joyce) ineens het idee om al mijn niet opgenomen vakantiedagen te gebruiken voor een sabbatical. Ik had het idee, als ik ben gestopt met werken (over 8 jaar) wil ik na 2 weken op het vliegtuig stappen en dan door Australië en Nieuw Zeeland en nog wat meer landen in die regio reizen. Maar ja.... de wereld en het leven kan snel veranderen. Kortom op kantoor gecheckt wat de mogelijkheden zijn voor een sabbatical en ... om een lang verhaal kort te maken: akkoord eind 2022/begin 2023. Doe eens gek dacht ik... wie weet wil Joke wel mee. Nou die vond het ook wel wat. Begin dit jaar definitief de knoop doorgehakt, Joke ook akkoord van het werk en onze sabbatical was een feit: We gaan! Raar, spannend en nu dus zelf een reis in elkaar knutselen. Normaliter met Sawadee is alles uitgestippeld, je hoeft alleen je koffertje maar te pakken, in het vliegtuig te stappen en de rest is geregeld. Dat is wel anders als je zo'n grote reis gaat maken. Gelukkig hebben we internet en daar is van alles op te vinden. En wie kwamen wij daar tegen: Linda van Travellers of the world! Zij heeft een fantastische blog/beschrijving bijgehouden van bijna de hele route die wij gaan doen. We hoeven tenslotte niet het wiel nog een keer uit te vinden. Puzzelen met data, vluchten en routes zijn we op onze huidige reis uitgekomen. 19 November vertrekken we en gaat het feest beginnen.

Al pratend over alles wat we zouden doen, bedacht ik me dat Joke ooit eens had aangegeven dat het haar leuk lijkt om een road trip met Hans (broer Joke) te doen. En toen dacht ik.... als Hans nu eens meegaat naar Nieuw Zeeland. Dus op een goede zondag na wat glaasjes wijn stelde ik dit voor. Joke keek mij aan en vroeg of ik dit wilde/meende. "Tuurlijk", zei ik "anders zou ik het toch niet vragen?". Dus mobiel gepakt en Hans gebeld. Joke belt Hans en neemt niet op. Ik bel Hans, hij neemt op: "Waar is de brand?". Joke/Joyce: "Nou eigenlijk nergens, maar we vroegen ons af of je zin hebt om met ons mee naar Nieuw Zeeland te gaan?".... stilte.... (Hans:) eh ja, nou maar eh.... jullie overvallen me hier nogal mee... Dat snapten wij best wel als zo'n vraag volledig uit de lucht komt vallen. dit heeft nog even een beetje doorgesudderd en uiteraard moest Hans ook het een en ander regelen/uitzoeken, maar het resultaat is dat wij hem 27 december oppikken van de luchthaven in Sydney, met de camper naar Melbourne gaan. Vandaar een paar dagen Tasmanië en dan door naar Nieuw Zeeland. Op 24 februari scheiden onze wegen zich weer en gaan wij door naar Melbourne / Alice Springs en gaat Hans terug naar Nederland, met hopelijk een flink aantal fantastische herinneringen rijker.

En hier begint op het internet ons verhaal... Wij zijn benieuwd wat voor verhalen en foto's hier nog bijkomen.

Joyce & Joke

1. Hans:
    27 juni 2022
    Hier Hans,
    Zeer blij verrast was ik toen Joyce en Joke mij meevroegen om die grote reis te maken. Ik moest er echt wel even over nadenken aangezien die twee zo ondernemend zijn en ik eigenlijk nooit langer dan twee weken vakantie neem. Daarnaast vond ik het toch een beetje een inbreuk, aangezien ze al veel meer samen op vakantie zijn geweest.
    Uiteindelijk dacht ik bij mijzelf, ze vragen mij, dus hoe mooi kan het zijn om met je zus en een hele goede vriendin een reis te maken. Ik pakte de telefoon en zei ja ik wil graag mee. Joyce stelde mij toen de vraag hoelang wil je mee? Wederom moest ik daar over nadenken. Uiteindelijk belde we via facetime en gaf aan dat 4 weken mee heel leuk leek. prompt kreeg ik het antwoord, dat gaat niet lukken kreeg ik te horen het worden 8 weken oké. eh eh reageerde ik oké is goed zei ik uiteindelijk, ik ga het proberen te regelen met mijn baas.
    De volgende dag stapte ik bij Remco (mijn baas) naar binnen en zei Remco ik ga 8 weken op vakantie kan dit, vakantie uren heb ik genoeg dus dat moet niet heb probleem zijn. hij vroeg door over de reis en zei uiteindelijk, je bent gek als je dit niet doet. Hans we gaan het regelen, (met hoge uitzondering kreeg ik dus voor 8 weken verlof).
    Jeetje dacht ik nu is het definitief. Ik Hans de Heij (ik dus) gaat 8 weken op vakantie en een droomreis maken.
    Ik de meiden gebeld dat het oké was, en ik 8 weken meeging. daarna krijg ik regelmatig appjes b.v. of ik kan fietsen of dat ik hoogtevrees heb.😂
    Die meiden regelen echt alles en ik ben hun hier zo dankbaar voor.👌
    Nu zitten we ongeveer maandelijks bij elkaar om de reis te bespreken.
    Ik vind het echt schitterend en heb er zoveel zin in.
    word vervolgd
  2. Marjolijn:
    8 augustus 2022
    Ha Joyce en Joke (en Hans natuurlijk), wat ontzettend leuk idee om een blog te maken van jullie reis. Leuk om het te kunnen volgen straks. Jaloersmakend ook natuurlijk ;-).
    eel veel plezier met alle voorpret en het aftellen!
  3. Peter:
    9 augustus 2022
    We gaan het meemaken 👍
  4. Ineke Botter:
    10 augustus 2022
    Super gaaf dat jullie zo'n avontuur aangaan! Ik hoor van Joke van alles over het plezier dat jullie hebben met de voorbereidingen. En dan moet de reis nog beginnen. 😎
  5. Winny van der Neut:
    10 augustus 2022
    Echt zo leuk om jullie te gaan volgen! Leve t internet..
    Wat n reis….zou wel mee willen in de koffer van Hans ( die neemt toch niet zoveel mee😜) Echt geweldig van jou dat je dit gaat doen Hans. Hoe mooi…met je zus en goed vriendin!
    Plaats lekker veel foto’s, verhalen, ook van de voorbereidingen. Dan kunnen wij heerlijk mee genieten!
  6. Joke de Heij:
    10 augustus 2022
    dank jullie wel voor deze mooie reacties. We gaan jullie meenemen op onze avonturen.
  7. Hans:
    30 augustus 2022
    Hier Hans
    Voor mij begint het aftellen ook al, nog 117 dagen voordat ik vlieg richting Sydney alwaar de meiden mij op komen halen op 27 december. Zei vertrekken 37 dagen eerder . Vele mensen waren benieuwd aangaande de voorbereidingen. Nou ik kan jullie vertellen aanstaand weekend met tussendoor een leuk concertje van Floor Jansen op zaterdagavond in Hertme zitten we met zijn drieën in het altijd gezellige Wijchen (bij Joke thuis) weer bij elkaar om de voortgang te bespreken.
    Ook hebben we regelmatig via whatsApp Live (noem ik het maar) live contact. Het word steeds meer definitief hoe de reis en planning er uit gaat zien. word vervolgd.
    Groetjes ikke😊