Nog steeds goed bezig!

4 maart 2023 - Adelaide, Australië

Het is 4 maart eind van de dag...
Gisteren hebben we even flink doorgehaald. We bedacht we zien wel hoe ver we komen richting Adelaide.... nou we zijn er. Onderweg bedacht welke campings we konden nemen, maar ook dat was een mislukte aktie... we zijn gewoon in Adelaide aangekomen. Dus even de camping gebeld die wilden hebben vol.... er is een festival in Adelaide en alle campings zitten gewoon hutje mutje vol! Vette pech dus. Dan maar een hotel.... nou dat was ook even zoeken, maar we hebben wel wat gevonden. ZItten nu midden in het centrum, en echt... Adelaide is hartstikke leuke stad. Maar ja, kom je met je campertje in de stad aan en waar denk je dan te parkeren? Het campertje wat we nu hebben is 2.65 hoor, daar kun je geen enkele parkeergarage mee in. Dus de camper ergens buiten geparkeerd voor 12 uur (voor eeen godsvermogen - weliswaar geen Amsterdamse parkeertarieven, maar als je dat voor 60 uur moet betalen, kun je toch heel veel andere leuke dingen doen). Een lang verhaal kort te maken: ik heb het camper verhuurbedrijf gebeld en gevraagd of we daar konden parkeren. Op het terrein zelf was niet mogelijk, maar op straat waar zij zitten, gratis parkeren. Dus wij vanochtend, vroeg weer in de camper gesprongen (geloof me, je wilt je eigen auto ook niet op die plek hebben staan waar wij hadden geparkeerd) en camper ops traat net even buiten het centrum geparkeerd. Helemaal top. Toen (gratis) met de bus terug naar het centrum, en we hebben heerlijk de hele dag door de stad gehobbeld, gegeten en gedronken. Voor wat betreft dat laatste.... we trappen er elke keer weer in. We gaan naar de bar, bestellen netjes 2 wijntjes, doen dat nog een keer als de eerste glazen leeg zijn en dan gaat het mis. We bestellen er nog 2 (dat betekent dus 6 glazen en had je heel veel beter een fles kunnen bestellen) en dan zo nu en dan nog een glaasje... kortom we zijn kampioen in het sponsoren van de lokale horeca dan wel de economie. Dat was vanmiddag ook weer het geval toen we bij 2 K.W. op de rooftop terecht kwamen. Onwijs gave plek.

Gisteren in The Grampians nog een gave tour met en trike gemaakt. Super cool... we hadden een tour van een uurtje geboekt en tenslotte is het 1.5 uur geworden. Ik voelde me net een kind die in een kermisattractie zat.

Laat ik het ook nog even hebben over ons tafeltje dat we bij de camper hebben gekregen. In eerste instantie waren we daar hartstikke blij mee. Een wat groter tafeltje dan dat we tot nu toe hadden gehad. Nou de eerste keer dat we het tafeltje wilde gebruiken (ja ik zie en hoor jullie denken hoe moeilijk kan het zijn!... en terecht), lukte het mij niet om de tafel wat hoger op zijn pootjes te krijgen... zucht... daar moest mannenkracht aan te pas komen, maar het is gelukt. De pootjes weer lager krijgen, dat lukt nog wel enigszins, maar wat een waardeloze tafel. Maar... als je het anders bekijkt... we hebben nu een salontafel als we buiten zitten. Best een luxe toch als je kampeert?

Wat een ander leuk iets is. Komen we in de plaatselijke supermarkt "in the country" en vraag ik of ze vers brood hebben, ipv die (vieze) verpakte broden die 6 weken vers blijven waar kraak nog smaak aan zit en volgens mij geen enkele voedingswaarde hebben. Nou nee dus, dat hadden ze echt niet. De dichtstbijzijnde verse bakker was 45 km. Kun je je voorstellen? We zijn aan de verse crackers gegaan, en dat smaakte helemaal prima.

Weet je trouwens wat je hier voor iet van EUR 5 makkelijk aan de kant van de weg kunt kopen? Horse of sheep poo.... (paaarden- of schapenpoep). Ja bijzoder die borden zo aann de kant van de weg.... wij laten het aan ons voorbij gaan.

Nou last but not least we zijn vandaag een beetje wezen shoppen in Adelaide. Winkel in winkel uit... en we zijn goed geslaagd zullen we maar zeggen. Een lekke outdoor onder shirt gekocht... en nu wat ik nu ga zeggen gaat mijn zus helemaal uit haar dak en denkt "jij???" dat dacht ik zelf ook maar toch... hoe ouder hoe gekker zeggen ze wel eens. Ik heb een spijkerbroek met gaten gekocht. Ja echt, zo'n doortocht ding... Het is niet een en al gat, maar her en der een gaatje, dus ik heb nog wel waar voor mijn geld.

Morgen hebben we onszelf een rustig dgje toebedeeld. Beetje rondlopen, terrasje, beetje pielen en niks doen en eens kijken wat we de laatste dagen gaan doen, want geloof me.... ineens gaat het toch wel heel hard. Gelukkig hebben we nog een paar onwijs gave dingen in het vooruitzicht.

Nou zover maar weer even mijn waarnemingen en belevenissen. Vanavond eten bij Gaja by Sashi (Masterchef Australia en een heerlijke curry scoren)... We genieten nog steeds met meer dan volle teugen!

Cheers to the good life!

1. Anja Klaassen:
    Weer leuk verhaal 🥰
    Geniet nog van de laatste weekjes
  2. Anna Sprenger:
    ❤️ weer een Joycie verhaal ❤️ geniet met volle teugen ❤️
  3. Denise:
    4 maart 2023
    Sus, wij moeten idd even praten wanneer je thuis bent.
    T shirt?? Ik zag het al op de foto, dat ik dacht "hoe dan".
    Maar ok, deze snap ik mss nog.
    Maar....... een doortochtspijkerbroek, wij moeten echt ernstig praten
  4. Bert van M :-):
    5 maart 2023
    Hoe meer leeftijdsjaren hoe gekker?
    (ouder durfde is niet op te schrijven :-) )
    Nog een paar weekjes.......
  5. Roos:
    7 maart 2023
    Leuk verhaal weer.
    Zit op de bank met een glimlach op mijn gezicht te lezen.
    Zie het allemaal zo voor me.
    Geniet nog lekker van jullie laatste weken van al het moois.
  6. Syl:
    8 maart 2023
    Wat een spijkerbroek met gaten ? Het moet niet gekker worden. Doet Joke ook mee aan die trend?
    Leuk verhaal wederom
  7. Joyce en Joke:
    9 maart 2023
    nog niet, is zo zwaar in mn tas ha ha