En de reis gaat door...

16 december 2022 - Coolangatta, Australië

Nou de dag begon vol teleurstellingen... Het was leuk om in Ipswich naar dewatervallen te kijken. Wil je tenslotte niet missen, dus wij (althans dachten we) een mooie wandeling rondom het meer uitgezocht. Kwamen we dus midden in een woonwijk uit Dat was het niet. Niuewe rondwandeling gevonden ... alleen lastig als je niet weet waar je bent, welke route je moet kiezen, dus dat was ook een "no go" en een ieder die mij kent weet dat ik dan zeer zwaar in de irratatie zone kom. Vervolgens 100 meter verderop nog een poging gedaan, en toen was het klaar. Op naar Gold Coast. Nou dat is even wennen. Dacht je dat Brisbane een stad was en een hoop hoge flatgebouwen had... dat is niet te vergeleken bij Gold Coast. Een grote aaneenschakeling van mega sky scrapers. We keken elkaar aan: leuk om te zien, maar hier gaan wij zeker niet gelukkig van worden.
Super gaaf, nog even gestopt, ergens wat gegeten en gedronken, en toen besloten we door te gaan naar Cummingin  Sanctuary. Waar koala's en skippies zouden zijn.
Na 3 weken onwijs veel borden te hebben gezien met overstekende kangaroes en koala's (en ook paarden, egels, ossowary's en weet ik veel wat nog meer) heb ik eindelijk koala's gezien... echt supergaaf, hebben we skippies van dichtbij gezien (als je wilt kun je ze aaien, maar zover ben ik nog niet) en een ossawary van bovenaf. Kortom, tenslotte is het een top dag geworden. En weet je hoeveel foto's je kunt maken van koala's? Onwijs veel.
Ik heb zelf behoefte aan een dagje even niks, dus we hebben een camping gevonden bijna aan het strand en morgen ga ik lekker even niks doen. Joke zal geen dagje aan het strand gaan liggen, maar we gaan elkaar zeker tegenkomen tijdens de dag. Geen Wifi op de camping.... gaan we overleven hebben we bedacht.
We hebben een super leuk tentje aan zee gevonden, waar we lekker hebben gegeten, en ja natuurlijk zat er meer dan een wijntje bij (dat zelf koken schiet er dezer dagen een beetje bij in), en nu zit ik aan mijn laptopje heerlijk in de keuken van de camping een beetje te pielen. Dit verhaal te typen, foto's van de SD kaartjes te downloaden en de foto's van vandaag te verwerken in het fotoboek. En dat alles onder het genot van een lekker kopje thee in een te dure gerecyclede plastic beker die we hier hebben gekocht. Maar we zijn er wel blij... en daar gaat het om.
Trouwens: gezellige winkelstraten zijn er bijna niet. Alles is geconcentreerd in shopping malls. Begrijpelijk, want daar is het een aangename temperatuur, maar zo ontzettend vreselijk akelig ongezellig.
Verder: normaliter zoek ik de zon op...nu ben ik blij als het bewolkt is, ik in de schaduw kan zitten en er een windje is.
Oh ja: Bijna iedereen loopt hier gewoon op blote voeten... kan er niet wennen.
Het links rijden went en meestal gaat het goed, maar zo nu en dan bij het aangeven van de richting gaat de ruitenwisser aan (de ruitenwisser en richtingsaanwijzer zitten hier namelijk ook omgekeerd!) en zit je toch zo nu en dan ineens toch weer aan de rechterkant van de weg.
En mocht je denken/vinden dat parkeren in Amsterdam duur is.... 1.05 uur parkeren in de parkeergarage naast ons hotel in Brisbane: EUR 19,41. Gelukkig konden we in een andere parkeergarage voor zeer gereduceerd tarief parkeren voor EUR 22 per nacht/24 uur. Als we de volle mep voor nog geen 48 uur hadden moeten betalen zou het EUR 110 geweest zijn.  Jullie snappen het... we passen enorm op de kleintjes!
Vergeet ook nooit je leesbril mee te nemen naar het toilet (vooral 's nachts!) De toiletten hebben hier pincodes zodat niet iedereen er gebruik van kan maken, alleen de camping gasten. Kan best wel eens lastig zijn kan ik je vertellen.
Vandaag zijn wij slachtoffer geworden van een zware misdaad. Vanochtend met koekepannetje bordjes e.d. op weg naar de campingkeuken om een lekker broodje met gebakken ei te maken. Onderweg bedachten we nog ... we doen er een tomaatje bij, komt helemaal goed. Nou dat was dus een grote desillusie. Onze spullen zijn uit de koelkast geroofd. Zo stom. Blijkt dat al eerder spullen zijn meegenomen, dus heb het maar bij de receptie aangegeven... wat een treurigheid. Het werd een geroosterd broodje met Nutella die we van iemand hebben geleend. En wat die broodjes betreft.... die zijn al een week oud, maar smaken nog steeds prima. Ik vraag me af hoeveel conserveringsmiddel daar in zit!
Vandaag een fantastische hike gemaakt in het Lemmington National Park en tenslotte op een camping terechtgekomen, met alles erop en eraan!
To be continued!
Joyce & Joke

1. Bert van M :-):
    16 december 2022
    Mooi verhaal weer en foto's van koala's. And btw what is a ossawary?
    Goed om te lezen dat jullie zoveel plezier hebben en al gewend zijn aan vakantie wat inmiddels aanvoelt als gewoon leven aan de andere kant van de wereld. Op naar de kerst met 30 graden!
  2. Karin:
    16 december 2022
    Mooi verhaal weer… lullig dat de koelkast leeg geroofd is. En hilarisch dat je met leesbril naar het toilet moet voor de code. Lekker met je slaperige hoofd… veel plezier bij de volgende avonturen!
  3. Rina en Hans:
    16 december 2022
    Wat een spannend verhaal pas maar goed op elkaar je weet maar nooit wat je allemaal tegen komt en ik zou het toilet maar open laten staan 😂😂😂
  4. Winny van der Neut:
    16 december 2022
    Vroeg me ook al of wat een ossawary was???
    Balen van de koelkast, gebeurd nu in ieder geval nooit meer…
    Op naar de volgende avonturen😊
  5. Tanja:
    16 december 2022
    Moet je dan ook je tel meenemen naar de wc om een lichtje te schijnen op de cijfertjes? Ach, alles went 😊 Dagje rust altijd lekker; vind ik vandaag ook 😇 Op naar de foto's van skippies, koala's en... watte?
  6. Frans:
    17 december 2022
    💪👍🥴🥂
  7. Betty Hölscher:
    19 december 2022
    Hoi mates. Ik heb even gegoogeld en vond deze Southern Cassowary . Het lijkt een soort kalkoen. Wat is het heerlijk om te komen en gaan naar wat er op je pad komt!
    En ja aan de gold coast is alles heeeeeel hoog , groot en druk. En zeker nu het daar zomer is. Ik weet nog dat je overal je naam op etenswaren moet zetten. Anders denken mensen dat het ( for free ) is en dat ze het zo mee mogen nemen. Geniet lekker verder!