onbelangrijke en onzinnige dingen

2 maart 2023

Ik zeg donderdag 2 maart.... minder dan 3 weken te gaan. Normaliter als je 3 weken op vakantie gaat, ben je helemaal hyper de pieper, en nu denk je "nog maar 3 weken"... is best heel raar al je je dat bewust realiseert.  maar als ik eerlijk ben hebben we nog een waanzinnige 3 weken voor de boeg.

Maar goed, laten we het eens niet alleen hebben over de dingen die we we weer gedaan/beleefd hebben, maar de dingen die mij opvallen (en die gaan vaak nergens over...)
We zitten hier echt tussen "wildlife". Vandaag zien we voor ons een heel mooi vosje de weg oversteken, en gisteren zagen we een skippy voor ons hippen over de snelweg, en eergisereren, ja het wonder gebeurde, een koala die op zijn gemakje de snelweg oversteekt, en auto's en een vrachtwage die daarvoor stoppen. Het is zo bijzonder om dat allemaal te zien. Vanuit mijn bedje in de camper zie ik 's nachts konijnen en skippies lopen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Vanmiddag hebben we meer dan een uurt met een trike rondgereden (we hadden iemandd die dat ding reed) -super gaaf trouwens - en kom je zomaar langs een hert met een enorm gewei en wat emoes die gewoon vrij in het wild rondlopen. Ik blijf het doe dan ook bijzonder vinden.
Gisteren zijn we bij vrienden van Joke wezen eten, die hier om de hoek een "cabin" hebben. En in de vootuin zit je dan te kijken naar de papagaaien, kakatoes en heel veel skippies.  Toen we 's avonds naar huis liepen met ons lampje, loop je gewoon langs en een skippy die je aankijkt op nog geen 2 meter afstand. Moeilijk voor te stellen, maar het is echt zo. Ik ga het nog missen als ik thuis ben en geen skippies zie!
En verder nog wat totaal onbelangrijke leuke maar vooral onzinnige wetenswaardigheden:
Omdat wij de camper niet volledig luchtdicht willen aflsuiten (en ja, we hebben luikjes en  raampjes open, is het ook lekker om de achterklep open te laten, maar door zijn gewicht valt deze eigenlijk direct in het slot. Dus moeten we er iets tussen zetten om deze open te houden. Dat is het honingpotje geworden. Kun je je voorstellen dat je thuis een honingpotje als deurstopper gebruikt. Nou geloof me ... het is in Nederland nog nooit in  me op gekomen, maar als je kampeert, moet je het doen met wat je hebt. Ik kan wel zeggen dat je moet roeien met de riemen die je hebt, maar ik heb geen boot en geen riemen en ga ook niet roeien, dus het honing potje voldoet meer dan uitstekend!

Nou en dan last but not least, maar zeker niet onbelangrijk: toiletpapier. Daar kan ik best een hoop (leuke woordstpeling al zeg ik het zelf ... duh) over zeggen. Zoals ik volgens mij eerder heb gemeld: bijna overal openbare tolietten, behalve dat ze eigenlijk bijna altijd schoon en er eigenlijk bijna altijd toiletpapier beschikbaar is. Dat is op zachtst gezegd hartstikke fijn, maar dan komen we op de kwaliteit... nou dat is een dingetje. Hebben we in Nederland minimaal 3 laags (ik ga voor de 4-laags rollen), daar hebben ze hier in openbare gelegenheden nog nooit van gehoord. Het liefst werken ze met eenlaags toiletrollen. Laat me het jullie even uitleggen. De eenlaags rollen, zijn echt heel erg vreselijke rollen die ze hebben, zijn groot en derhalve tenslotte toch wel zwaar, dus als je er aantrekt, aan dat hele dunne velletje kan die rol niet omdraaien, en ja, je snapt het al... stukje papier breekt af. Je vindt dan ook bijna overal in de toiletten, van die 3 vierkante cm toiletpapier liggen, ja duh.... waar maak je je druk over...nou dit dit dus! Als je daar  dus 6 meter van afrolt (als dat al lukt), heb je een waanzinng zielig stukje papier in je handen. Echter, als je dat al lukt, mag je je gelukkig prijzen. TIP: doe het nooit met natte haden, want dat is een volledig mislukte aktie. Papier zit en ligt overal, waar het vooral niet zou moeten zijn/liggen. De rest laat ik aan jullie eigen fantasie over.

Nou als je zo lang op vakantie/aan het reizen bent, zijn dit dus de dingen die je bezig houden, kortom... ik maak me niet zo druk. Het is nog steeds heerlijk om zo te leven, en voor je het weet zit je weer in je oude ritme, dus dit wil ik nog wel even vasthouden.
Tijd om op "ctrl a & c" te klikken naar reislogger te gaan, "ctrl v" te klikken; publiceren en laptop dicht te doen en lekker te gaan slapen.

Groetjes en tot laterrr....

Joyce

1. Mandy:
    2 maart 2023
    Hou van deze Joyce reacties hahahaha
  2. Karin:
    2 maart 2023
    Je vertelt het weer lekker beeldend Joyce😀
  3. Anna Sprenger:
    2 maart 2023
    Zeker...... echt een Joyce verhaal, echt wel !!
  4. Marjolijn:
    2 maart 2023
    hahaha, ik lees dit en hoor dit gewoon met jouw stem erbij Joyce. Heel leuk. Geniet lekker nog!
  5. Frans:
    Prima story weer Pontje.
  6. Tanja:
    Tante Pollewops Leest Voor Uit Eigen Werk 🤪😇
  7. Katherine:
    Hahaha mooie observaties!
  8. Petra:
    3 maart 2023
    :-) mooi Joyce, koppie leeg van de dingen die je thuis doet! Veel plezier jullie laatste weken!
  9. Ellen Heer:
    3 maart 2023
    Een sterk en grappig verhaal Joyce! Ik stel me er van alles bij voor: een honingpot met een rol toiletpapier eraan bijvoorbeeld, terwijl jullie wegrijden van een camping 😜
  10. Rina en Hans:
    3 maart 2023
    Ja een prachtig verhaal weer, jullie zouden een boek uit moeten geven,hoe overleef ik de camper ,met honingpot pas maar op voor al die bijen,en het closetpapier is in de aanbieding bij AH😂nog heel veel moois en plezier de laaste weken, want al die mooie dieren lopen in Amsterdam niet langs👋👋
  11. Betty Hölscher:
    3 maart 2023
    geniet nog maar lekker de laatste weken! Wij zullen dan af moeten kicken en een andere verslaggeefster/ schrijfster moeten gaan zoeken !
  12. Erik van Benthem:
    3 maart 2023
    Nog 3 weken en dan weer je vertrouwde Popla Joyce ;-).

Geniet van de komende weken en inderdaad als wij 3 weken op vakantie gaan dan is dat al heel bijzonder.

Have fun!