Heel veel weer meegemaakt....

22 februari 2023 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Jeetje, ik zit even te kijken waar ik gebleven ben met mijn vorige "post" en moest toch wel heel diep nadenken wat we gedaan hebben.... Dunedin! Ja leuk. Uit de boekkjes begrijp ik dat dit de NZ - benaming is voor Edinburgh. We hebben de bus naar het centrum genomen en daar heerlijk rond gehobbeld. De cathedraaal bezocht, uiteraard op een terras terecht gekomen en en een late lunch gehad nog een beetje rondgehobbeld en toen weer terug de bus.... maar dat liep even anders. Wij netjes op de bushalte wachten en toen er een of andere bus stopte, stapte de buschauffeur, en vroeg op welke bus wij wachten... Afijn, een long story short: de bus die wij moesten hebben daar waren er een paar van uitgevallen en hij zou ons wel bregen waar we wezen moesten. Nog nooit in Amsterdam meegemaakt; daar kun je het echt zelf uitzoeken. Dus wij als 2 dodo's ingestapt, een superleuke en vooral gratis sightseeing Dunedin gehad en tenslotte op de halte afgezet waar we zijn opgestapt. super leuk om dit soort dingen te ervaren.
Vanuit Dunedin zijn we terecht gekomen in Hampden. 300 inwoners en op de vrijdag hebben ze 2 tombola's. Laen wij daar no net op de vrijdag zijn en de eerste tombala hebben gemist. Vette pech, maar ik zag iemand een rondje doen voor nog iets... Dus, je kent me, en jawel hoor, we konden meedoen met de 2e ronde die avond. Inleg 2 NZD (=1.20 EUR), per schroefdop (want daar stonden de nummertjes in), dus doe eens ruig: ingeschreven op 2 nummer. Nou geluk is met de domme... en jawel hoor, prijs: we konden kiezen uit een beef of pork pakket. Nou doen dan maar beef. Maar gezien de hoeveelheid, hebben we de helft gehouden en de helft weggegeven (in overleg me de organisotor) aan iemand die er heel blij mee was.

De volgende ochtend naar Katiki pont gegaan om pinguins te spotten, nou die hadden er niet zoveel zin in kan ik je vertellen, maar wel heel veel zeeleeuwen/-honden op onze weg daar naar toe tegengekomen. Het bljven leuke beesten, waar ik toch ook heel veel ontzag voor blijf houden, want geloof me, die wil je niet achter je aan hebben! Daarna door naar de Moeraki Boulders. Grote ronde stenen die wel/niet met eb/vloed in het water liggen.

En door.... onderweg een stop gemaakt in Oamaru, het hoofdkwartier van de steampunk. Ik weet in hele grote lijnen wat het is, maar was superleuk. Zelfs het steampunk museum in geweest. Dat was een superleuke verrassing, hadden we niet verwacht. We hadden bedacht daar wellicht te blijven overnachten, maar bij aankomst, besloten we dit direct niet te doen. Het predikaat camping was wel heel vergezocht. Doorgereden en in Timaru aangekomen. Prima camping, 's avonds een Chinese risotto gemaakt uit een pakje (op aanraden van iemand van een andere camping die we daar toevalling ook weer tegenkwamen), en da was prima te doen.

De volgende dag dacht ik een stranddagje te doen, maar dat liep iets anders. Aangekomen op het strand (die door de NZ ANWB werd aanbevolen), kwam ik erachter dat ik mijn bikini was vergeten, dus terug naar de camper en weer naar het strand gelopen (ben je een klein uurtje verder... sufmuts dus!), het strand is niet echt schoon, je ligt in de haven waar ook de industrie is en waar de cruise schepen liggen. Al met al, best lekker een paar uurtjes gelegen, maar toen de bewolking op kwam zetten, via een terrasje terug naar de camping.

Hier dus 2 nachten verbleven en de boel weer ingepakt en zijn we ik Akaroa terecht gekomen. Dat is echt een soort paradijs op aarde. De laatste stop voordat we in Christchurch aankomen. We hebben een supermooie rit gehad, fantastisch weer en hebben er heerlijk van genoten. Joke en Hans een dagje op de camping gisteren en ik ben richting strandje gegaan. Het was heerlijk even. Gisteren superlekker gegeten en ja hoor, afgelopen nacht is het weer volledig omgeslagen. We werden vanochtend wakker met zware bewolking, slecht iets van 15 graden en regen. Niet dat het met bakken uit de lucht kwam, maar miezeren, waar je zo ontzettend lekker nat van wordt tenslotten.

De boel ingepakt, wat ontbeten en in de auto gestapt om de auto in Christchurch af te leveren en vervolgens naar het appartemente te gaan wat we geregeld hebben. En ja, onderweg de hel tijd regen en tot een uurtje of 8 vanavond heeft het alleen maar geregend. Getver! Maar ja het is niet anders. In het appartement aangekomen, hebben we de spullen neergezt, de wasmachine aangezet en even geluncht. Moet ik toch even zeggen, ik ben enorme fan van "eggs benedict" en dat kun je hier ongeveer overal eten. Super lekker! Dus ja inderdaad, vanmiddag "eggs benedict" als lunch gegeten en daarna met het trammetje door Christchurch gereden. Superleuk. Daarna nog even in de stromende regen door de winkelstraat gelopen en toen was het toch echt wel tijd voor een afzakkertje. Van het een kwam het ander. Joke en ik zijn blijven plakken, lekker nog iets gegeten en zitten nu aan een kopje in ons appartement. Heerlijke dag gehad. Morgen dreigt ook weer een zeer natte dag te worden, maar dan gaan we hier wel wat binnen aktiviteiten doen. We gaan het zien.

Met vakantie maak ik regelmatig dezelfde fout, zo ook vanavond weer. Als Joke en ik ergens gaan zitten, bestellen we meestal een fles wijn als we dezelfde wijn drinken, want dat is meestal voordeliger. Soms hebben we het idee dat we niet meer dan ieder 2 glazen drinken, en dan zitten we veelal nog nog, maar gaan we over de 4 glazen, dan hadden we toch toch beter een fles kunnen bestellen. Van de week vroeg de bartender bij de eerste bestelling of ik geen fles wilde (zie ik er dan echt zo ontzettend dorstg uit???), waarop ik "nee" zei. FOUT. Vanavond bij de bestelling van de wijn had ik er zeer goed over nagedacht (althans dat dacht ik toen), dat een fles rood ook teveel was. eer dan 2 glazen zou ik echt niet drinken, maar ja, ook vanavond liep het weer anders, we bleven eten en meer dan 2 glazen pp gedronken. Nou ja, als dat de problemen zijn die we tegenkomen, valt het best allemaal wel mee!

De 24e beginnen Joke en ik aan het laatste deel van onze reis. Hans gaat weer richting huis en wij vliegen terug naar Melbourne. Het is onvoorstelbaar hoe snel de tijd gaat. Niet alleen als je werkt, maar ook als je reist. Gelukkig weten we er nog steeds van te genieten. Het gaat vast nog een fantastische mooie laatste maand worden. Ik hou jullie op de hoogte. Geniet van alles!
Liefs!

1. Ineke Botter:
    22 februari 2023
    Dank jullie wel weer voor een mooi verhaal, geniet van de laatste weken! Hans, een goede reis naar huis!
  2. Ellen Heer:
    22 februari 2023
    Weer of geen weer, jullie blijven optimistisch blijkt uit de leuke verhalen! Fijne dagen nog met z’n drieën. Een goede terugreis voor Hans, en een goede voortzetting voor J&J. Proost! 🍾🍷🍸🍹
  3. Petra Verdonk:
    Genoten van jullie reisverhalen. Bedankt voor het 'meereizen'
    Hans goeie terugreis.
  4. Edwin:
    22 februari 2023
    Schitterende verhalen en mooie foto's. Wat een reuze ervaring, ik blijf jullie verhalen lezen ook als Hans op weg naar en thuis is;-)
    Goede terug reis Hans, heb je nog wat te lezen?
  5. Karin:
    22 februari 2023
    Mooie verhalen weer! Geniet van jullie laatste maand down under!
  6. Winny van der Neut:
    23 februari 2023
    Wat een leuke verhalen weer😊 Geniet nog lekker van jullie laatste maand en Hans…een goede terugreis!
  7. Rina en Hans:
    23 februari 2023
    Wat een leuke verhalen weer , jullie maken echt van alles mee fantastisch,zie het allemaal voor me😂😂🍷👍de tijd vliegt echt ook als je thuis zit ga jullie verhalen echt missen, veel plezier en geniet nog de laatste weken 👋👋
  8. Petra:
    3 maart 2023
    Wat genieten jullie toch enorm, heerlijk om te lezen!
    Haha en terrasjes en wijntjes :-), past jullie helemaal!!!