Dolfijnen, oom agent en vallen en opstaan!

16 februari 2023 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

14 Februari....de tijd gaat echt heel snel. We hebben nog een flinke ruk gemaakt na onze hike van 12 km en zijn weer op een bijzondere camping terecht gekomen. Hoewel het in een plaatsje was (Mossburn), was het echt in the middle of nowhere, maar het voldeed prima. Een grote open vlakte, maar alle voorzieningen waren aanwezig. De volgende dag door en hebben een schitterende weg langs de kust gereden, er en der even uitstappen, stukje lopen en weer door. De kustweg (in de Catlins) is echt super. We zijn op een prachtige camping aan zee terecht gekomen en omdat het mooi weer was en omdat het goed is af en toe even een dagje niets te doen en vooral omdat we er zin in hadden, hebben we een nachtje bijgeboekt en hebben vandaag eigenlijk een beetje niks gedaan.
Hans en Joke zijn beide rondom de camper gebleven, beetje strand, stukje lopen en dat soort dingen. Ik heb een heel eind langs het strand gelopen. Echt gaaf. Een stuk of 6-9 dolfijnen in de golven zien zwemmen (die zitten hier de hele tijd), zo leuk en aan het eind van de baai dacht ik een stuk hout te zien liggen, maar het had wel heel veel weg van zeeleeuw. Toch nog een stukje doorgelopen en ik zag in het zand wel een spoor, maar ja, en jawel hoor, het bewoog; dus ik doorgelopen en daar lag een joekel van een zeeleeuw in zijn upje te genieten van het mooie weer. Ja, inderdaad sinds gisteren hebben we weer lekker weer. Beetje fris windje, dat 's middags iets meer opsteekt, maar helemaal prima. Het leuke was dat toen ik aan de wandeling begon, er boven aan de trap (die naar het strand gaat) ook al een flinke zeeleeuw lag. Die was de opgang blijkbaar opgekomen, en lag daar heerlijk te niksen. Echt zo leuk om dit te zien (althans vind ik!).

Gisteren een schitterende reisdag gehad langs de kust en genoten van de uitzichten en baaien. Terecht gekomen in Kakapoint, echt bijna eind van de wereld! Camper neergezet en we zouden even wat gaan drinken in de lokale kroeg. Van het een kwam het ander, met uitzicht op een woeste zee, heerlijk wat mosseltjes gegeten. Super lekker. Om 20.10 werd ons vriendelijk gevraagd of we nog iets wilde drinken, want ze gingen sluiten..... ja, het blijft bijzonder. We hebben al aardig wat keren het licht in restaurants hier uitgedaan. Voordat we echter het laatste drankje bestelde, heb ik nog voor wat opschuddig geschort. Er waren 6 tredes naar beneden om naar het toilet te gaan, nou je voelt 'm natuurlijk al aankomen: ik zal denk ik een trede gemist hebben, want ik lag languit in tent en kwam bij de toiletdeur uit. Gelukkig niks aan de hand, maar vinger engiszins gekneusd denk ik en de knieën doen wat pijn en een klein schaafwondje. Dus valt gelukkig allemaal reuze mee!

Vandaag wederom een mooie tocht gemaakt en vroeg in de middag aangekomen in Dunedin. We proberen niet altijd de snelweg te nemen, maar mooie routes. En die wegen hebben natuurlijk kleuren op de kaart. Zo af en toe is een "grijze" weg goed te doen, maar soms ook niet. Nou dat laatste was vandaag het geval. De grijze route begon prima, tot na iets van 2/3 km werd het gravel, en dat heeft iets van 40 km geduurd.... maar de route was echt schitterend; het schiet alleen niet op. Dus Joke was lekker aan het tuffen, totdat we op een gegeven moment een sirene achter ons horen van de politie. Hoe dan in the middle of nowhere en wat deden we in vredesnaam verkeerd? We kregen van oom agent te horen dat we wel links moesten blijven rijden, want er was ook verkeer uit tegengestelde richting. ja dat snappen we ook wel, maar soms rijdt het veel lekkerder in het midden, want de wegen lopen ontzettend af bij de berm en rijdt je hartstikke scheef. We hebben het educatie advies van oom agent aangenomen, hem gelijk gegeven en we mocten doorrijden. Gelukkig heeft hij of niet gezien dat Hans op een los campingstoeltje achterin zit, want ik schat in dat we daar wellicht een boete voor gehad zouden hebben. (met zijn 3-en voorin zitten is niet echt lekker, en het campingstoeltje zit behoorlijk klem, dus geen zorgen).

Met de bus naar het centrum van Dunedin, gegaan beetje rondgehobbeld en weer terug met de bus. Wat was het geval? Precies weet ik het niet, maar er waren bussen uitgevallen, dus die van ons reed niet. We konden met een andere bus meerijden, die ons tenslotte weer op de halte afzette waar we wezen moesten. We hebben een gratis sight seeing gehad door Dunedin.

Verder ben ik aardig aan het inkopen qua outdoor. Dat is hier echt super goedkoop vergeleken met Nederland en zo nu dan ook nog eens in de uitverkoop, dus ben lekker bezig zullen we maar zeggen!

Nou.... hier laat ik het even bij!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karin:
    16 februari 2023
    Nou Joyce zo was je wel snel bij het toilet als je een treetje overslaat 🤪 kan mij voorstellen dat het genieten is met die mooie uitzichten en dolfijnen en zeeleeuwen!
  2. Tanja:
    16 februari 2023
    Zeg, je moet nog een paar weken dus geen rare dingen hoor! Gewoon de lange route naar WC... en niet te hard over de hobbelweggetjes 😏
  3. Rina en Hans:
    16 februari 2023
    Haha wat een prachtig verhaal weer, en zulke mooie beesten gezien op je rondwandeling bij het strand en fijn dat jullie zo een mooi weer hebben 👍🌞