Tazzie

19 januari 2023 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Inmiddels Tasmanië gehad en in het vliegtuig naar Nieuw Zeeland.

Het was er echt super! Aangekomen, super hotel in de haven en daarmee ook in het gezellige gedeelte van het centrum (althans dat vonden wij). Zo waar in een vlaag van verstandsverbijstering had ik met ontbijt geboekt. En daar heb ik geen spijt van. Op het menu stond "Eggs Benedict" ... en als je mij ergens blij mee kunt maken in de ochtend, is dat het wel. Heerlijk in de middag rondgelopen rondom de haven, onwijs leuke plekjes gezien, kortom... toppie! De volgende dag zijn wij bij (zeer hoge) uitzondering naar een museum gegaan. Doen we echt nooit, maar iedereen heeft ons op het hart gedrukt naar Mona te gaan. We konden er met de auto naar toegaan die wij hadden gehuurd, maar met de ferry was ook een optie. We hebben voor het laatste gekozen en daar hebben we zeker geen spijt van. De eerste boot genomen, superleuk tochtje over het water onder de enorme Tasmanbrug door en 25 minuten later stap je uit bij het museum. Deze gaat om 10.00 uur open (we hadden de boot van 9.15), dus we hadden nog even tijd om over het terrein van het museum te lopen. Vervolgens ga je het museum in en daal je af in de krochten. Bijzonder. Je hebt er moderne en oude kunst, kunst met water, licht en van alles wat je maar kunt verzinnen. Echt leuk en zeker de moeite waard. Na anderhalf uur  (en dat is voor mij ook wel zo'n beetje de max dat ik in een museum zoet kan brengen) ben je weer klaar en sta je weer in het zonlicht. Vervolgens kun je daar echt lekker eten en drinken en is er een groot grasveld met zitzakken, muziek, een soort festival idee. We hadden de boot van 15.00 uur terug geboekt... kortom een fantastische dag.

Omdat je altijd teveel rotzooi meeneemt, hebben we besloten om maar eens even een doos met overtollige spullen die we (denken) niet meer te gebruiken richting Nederland gestuurd. Het is altijd een avontuur om je spullen in een doos te doen (en dit ten overstaan van iedereen in het postkantoor) en deze een paar maanden later op te halen. We gaan het zien. Met de boot zou het over ongeveer een maand in Nederland moeten aankomen. Eigenijk vind ik dat best nog wel snel.
De volgende dag wilde we een wandeling maken bij Wine Glass Bay.... regen, regen en regen. We hadden gerekend op mooi warm weer, maar ja, het kan verkeren in "Tazzie". Kortom wandeling geskipt, en de route omgegooid. Weinig beweging, maar wel veel gezien vanuit de auto.

De laatste dag aangebroken. Met de auto (ik had het nog niet gezegd, maar die hadden we gehuurd) op naar Southport... de andere kant op van het eiland. We hebben een onwijs gave wandeling gemaakt in Geeveston. In 2019 is daar heel veel verbrand, maar ook bijna alles is weer hersteld. Een wandeling over een verhoging van iets van 50 meter. Echt super gaaf. Mooie uitzichten. Bij terugkomst nog een whisky proeverij gedaan, maar dat gaat 'm bij mij echt niet worden. De  (whisky) likeur die ze erbij hadden gedaan (een soort Bayleys) met een chocolaatje was voor mij wel het hoogtepunt van de proeverij.
Het restaurant van ons hotel was top! We hebben er heerlijk 2x kreeft gegeten, en van een local kregen we te horen dat dit echt een top gerecht was... ze had volkomen gelijk. We hebben er 2x kreeft gegeten en het was echt goddelijk!
Terug in het hotel even inchecken voor de vlucht naar NZ de volgende dag. Wel even goed opletten, want op de vlucht naar Hobart had ik Joke per ongeluk onder Joke ingecheck ipv Johanna. Dus dat zou mijn geen tweede keer gebeuren. Met wat praten was dat geen probleem en konden we gewoon op de vlucht mee. Dus... inchecken op de site van New Zealand Air. Mijn incheck ging prima, en toen zag ik dat er bij Joke, Joke stond. Gelukkig kon ik dat wijzigen echter... ik kreeg de melding dat de naam op het ticket indentiek moest zijn aan de naam bij de incheck. Toch raar, want we zijn al gevolgen naar Singapore, vandaaruit naar Cairns en nergens last van gehad. Even een check op de ticket bevestiging doen AAAAARRRGGGHHHH.... daar stond dus Joke op. Na alles 10.000 keer gecheckt te hebben, hebben we dit volledig over het hoofd gezien... maar hebben wel al 3 vluchten gehad waarin we gewoon door konden gaan. Onze lieftallige man van de boeking geappt, die mij binnen no time terugbelde met de melding dat inderdaad alle tickets op Joke staan en niet op Johanna, maar hoe zijn we dan in godsnaam zonder enig probleem met al die andere vluchten meegekomen???? Mazzel gehad dus. Naamwijziging is geen optie maar dus fingers crossed morgen op de luchthaven. Nou dat was niet alleen fingers crossed, maar ook echt wel samen geknepen billen kan ik je vertellen. De enige zekerheid die we hadden, is dat we er toch niets meer aan konden veranderen, dus op tijd op de luchthaven en dom blondje spelen. Kunnen we zo en dan hartstikke goed! We waren ruimschoots op tijd. De systemen bij de luchtvaartmaatschappij lagen er volledig uit, dus de incheck liet even op zich wachten. Na een uur wachten waren we aan de beurt (voor de duidelijkheid: de incheck ging volledig handmatig, systemen werkten nog steeds niet), en ja hoor bingo..deze naam klopt niet. "Oh" reageerden wij nog, nou ja, om een lang verhaal kort te maken: Voor AUD 50 konden we de naamwijziging doorvoeren en mochten we mee op de vlucht. Phew, daar waren we op zijn zachtst best heel erg ontzettend blij mee. We snappen echt niet hoe we er bij de andere vluchten doorgekomen zijn. We hebben nog 3 vluchten te gaan tot we weer thuis zijn en we gaan het zien hoe dat allemaal gaat verlopen. Het blijft een avontuur!

We zijn vertrokken met bijna 2.5 uur vertraging, dus dat viel al met al nog wel mee (en nee die vertraging is niet onze schuld!)

Gaan we hier in Nieuw Zeeland de wereld maar eens bekijken!

Ki ora!

1. Frans:
    19 januari 2023
    Top dames
  2. Winny van der Neut:
    20 januari 2023
    Wat n avontuur, die fout maken jullie nooit meer🤭😊
    Geniet maar weer van dit volgende avontuur!
  3. Rina en Hans:
    20 januari 2023
    spannend allemaal maar gelukkig goed afgelopen en
    plezier gehad op naar het volgende avontuur .
  4. Betty Hölscher:
    20 januari 2023
    Oh wat spannend en wat een geluk dat je voor 50 ad toch mee kon!! Ben benieuwd hoe jullie het gaan krijgen in N Z !! Veel plezier!!!
  5. Ellen Heer:
    20 januari 2023
    Een fijne tijd in Nieuw Zeeland. Ik kijk uit naar jullie avonturen daar; vooral die van Joke alias Johanna 😉
  6. Roos:
    23 januari 2023
    Jee dat is wel spannend zo.
    En idd wel gek dat het 3 keer eerder gelukt was, gelukkig hé. Hopen dat het op de terug vluchten week weer soepeltjes gaat verlopen.
  7. Tanja:
    27 januari 2023
    Toch nog steeds op deze draadloze reis!