Nog steeds genieten..

13 december 2022 - Brisbane, Australië

Inmiddels zijn we 3 weken onderweg en realiseren wij ons dat normaliter de vakantie een soort van over zou zijn. En nu hebben we het gevoel dat we amper zijn gestart. Vandaag (zaterdag 10 december volgens mij) zijn we vroeg naar een marktje geweest. Super leuk. Hongaars streetfood als ontbijt (Longa), lekker vet en vandaar uit doorgereden naar Noosa. Nou dat is even wennen na 2.5 week niks gehad te hebben. Een waanzinnige hoeveelheid weelde die we de afgelopen weken niet hebben gekend. Een overvloed aan winkels, terrasjes, restaurantjes en in dit geval ook echte luxe. We waren"gewaarschuwd", maar dit keer was het ook echt zo. En geloof me... zoooooo lekker. Ik hou ervan. Heerlijk door de winkelstraat gehobbeld, koppie thee gedronken en toen richting Noosa National Park. Super gave wandeling langs de kust van zo'n 2 uurtjes, gratis shuttle terug genomen naar Noosa, om vervolgens (had je iets anders verwacht?) op een terras gecrasht, wat gegeten en gedronken en een super leuk gesprek gehad met de mensen naast ons op t terras (komen in aug naar NL). Allemaal leuke tips gehad, dus we zitten goed voor de komende dagen. We hadden ons nog zo voorgenomen om niet in donker te rijden... dat is vandaag een volledige mislukte aktie/afspraak geworden. Maar, we hebben de camping terug gevonden en daar gaat het tenslotte om.
De dagen vliegen voorbij. Het in- en uitruimen van de camper gaat elke dag sneller.
Gisteren was ook een avontuur. We gingen en zijn er tenslotte ook gekomen, naar Rock Pool. De vorige dag is er een enorme storm geweest (toen wij op de terugweg waren van Fraser eiland (wat trouwens geweldig was!) en overal takken die op de weg lagen, dus wel een uitdaging kan ik je vertellen. Dus... halverwege stopt onze digitale routebegeleiding er volledig mee. Nou dan maar op naar de "grote stad" (en zo klonk het ook vonden wij), Biggenden. Je voelt 'm aankomen, 6 keer helemaal niks. Komen we in zo'n soort van western kroeg, te vaag voor woorden, Wifi kennen ze hier niet echt, maar een long story short, we hebben de weg terug gevonden. Rotzooi op de weg, onverharde wegen (waar zijn we in godsnaam mee bezig??), maar na 25 minuten rijden, krijgen we eindelijk een bordje "rock pool 2.3 km" nou daar ga je dan maar op af. Auto geparkeerd, 25 minuten gelopen en dan kom je in een klein paradijsje terecht. Super gaaf. Lekker gezwommen in het heldere water, en bijna dezelfde weg weer terug. Een bijzondere ervaring. Dat was tevens ook onze douche van gisteren en vandaag....
Eens kijken waar we morgen terecht komen! Besloten om niet naar de Australian Zoo te gaan, maar naar een sanctuary voor kangaroes en koala's. We gaan het zien!
Vandaag een mooie route landinwaarts gereden fantastische wandeling bij watervallen gemaakt en daarna lekker gegeten met live muziek. Op naar camping die we bedacht hadden... pech, deze heeft geen plek. Gelukkig zijn al onze telefoons spontaan allemaal bijna leeg, dus het is een uitdaging... Tenslotte een camping gevonden, die behalve toiletten en veel muggen heeft, verder niets te bieden heeft. Je moet er een of ander permit voor hebben van de Australische overheid.... nou onnodig om te zeggen dat we die niet hebben, en al helemaal niet kunnen downloaden. Dus we gaan gewoon staan in de hoop dat het allemaal goed komt. Morgenochtend weer weg, dus wie weet hebben we gratis overnachting. Voor het geld hoef je het niet te laten want een overnachting kost gemiddeld EUR 15-20 pppn. Het wordt dus vanavond vroeg naar bed.
Op naar Brisbane, de grote stad. Bijzonder als je dan komt aanrijden en je ziet ineens weer al die hoge gebouwen. Hoe raar het ook klinkt... dat is weer wennen. Iets van een camping was niet echt te vinden in de stad, dus besloten we een hotel te nemen. In het centrum. Nou dat was een schot in de roos. Een suite appartement, met keuken, wasmachine en droger (en dat was onwijs fijn - we hebben alle spullen gewassen) een heerlijk bed, een ruimte douche waar je niet met je slippers in hoeft te staan en jawel... airco. De eerste avond heerlijk de stad in gegaan en aan de rivier gegeten. Super gaaf. De volgende ochtend moesten we nog wat spullen uit de auto in de parkeergarage. Heb je wel eens 2 volwassen vrouwen met tassen en spullen in hun handen door een parkeergarage zien lopen op zoek naar hun auto? Nou dat waren wij. We wisten dat wij in vak H stonden, bij lift 8 en 9. Goed onthouden dachten we nog. Nu blijken er dus 4 etages met een vak H te zijn bij lift 8 en 9. Het heeft even geduurd, maar tenslotte gevonden. De hele dag door Brisbane gehobbeld, een waanzinnig lekker ijsje bij Messina gegeten (we moesten er een stukje voor lopen, maar meer dan de moeite waard). Op naar Gold Coast en de luxe gaan we weer achter ons laten.

1. Ella de Heij:
    13 december 2022
    Weer ontzettend genoten van jullie belevenissen.
    Zulke mooie foto's, jullie stralen, zo leuk.
  2. Vince:
    13 december 2022
    Ik heb zo met jullie te doen...
  3. Winny van der Neut:
    13 december 2022
    Leuke story! Ga zo door….genieten wij lekker mee!😘
  4. Anna Sprenger:
    13 december 2022
    Leuk blij verhaal, blije meiden !
  5. Barbara van Meegen:
    13 december 2022
    Wat zie jullie er heerlijk relaxt uit!! Mooi dat jullie zo genieten van alles. Wij doen dat met jullie verhalen.
  6. Karin:
    13 december 2022
    Lekker afwisselend die reis van jullie 😀👍
  7. Betty Hölscher:
    13 december 2022
    Geweldig Brisbane! Volop genieten we hier van jullie belevenissen! Wij waren wel in de Australiën zoo . erg mooi en ook kangoeroes te zien.
  8. Ellen Heer:
    13 december 2022
    Wat heerlijk om met jullie zo mee te reizen. Een spannende ontdekkingsreis. Jullie zien er geweldig ontspannen uit. Wij doen hier nog een extra dekentje over ons heen want het is kkkoud.
  9. Nanda Wijshake:
    13 december 2022
    Wauw wat een belevenissen weer zeg en prachtige foto’s.
    Hier alles goed. Wel erg druk zo voor de kerst
    Morgen laatste repetitie met Bombarie en dan ff vakantie.
    Hier flink koud maar wel lekker.
    Lekker genieten meiden en tot schrijfs🎄🤶🏻🎄
  10. Peter:
    13 december 2022
    En hier is het koud,,,,😂😂😂
  11. Katherine:
    14 december 2022
    Dat ziet er allemaal heerlijk en gezellig uit. Leuk om jullie avonturen te lezen! Enjoy!