Gewoon weer wat indrukken

8 december 2022 - Hervey Bay, Australië

Nog even over de camper... Nee, dit is geen grote camper en als we ons de vraag stellen, hadden we 'm wat groter gewild? Ja... maar zijn we hier happy mee? Hartstikke! In het begin is het even enorm passen en meten geweest, en wat bleek/blijkt? Iedereen met een campertje heeft een afgeladen auto, alles gaat eruit en tenslotte gaat alles er weer in. Heerlijk om dit bij andere te zien gebeuren, maar uiteraard vinden andere het beslist ook leuk om ons te zien zeulen en zwoegen. Inmiddels heeft alles zo ongeveer een vaste plek in de auto gekregen en worden we elke keer sneller met het in- en uitruimen. Het is helemaal prima zo.

4 December Airlie Beach
07.15 uur... heb me nog even omgedraaid en is het toch nog 7.15 geworden. Tijd om de dag te begroeten, even douchen. Prima douche, nog geen buren die staan te douchen. In je handdoekje kom je het douche gebouw uit en loop je ineens tegen een soort van yogi aan. Half blote man met bijzondere tattoos, met een soort van kaplaarzen aan, wit gezicht, lange witte haren en een lange witte baard. Gebeurt me nooit in Nederland. Het blijkt de vuilnisman van het kamp/hostel te zijn. Het is een beetje een soort van hippie camp waar we zitten. Op mijn weg naar de douche zit iemand een sigaretje te roken, zonnebril op en een beetje op zijn gitaar te pingelen. Genieten noem ik het. Terug van de douche hoor ik boink, boink, boink.... de mango's vallen echt letterlijk uit de boom. Op de terugweg vanuit de douche kom ik iemand tegen die als ontbijt een zak chips nuttigt... ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik ga voor de verse mango's. Een praatje met de buurman waar we de mango's van krijgen... dit is het dus. Het niets hoeven en niets moeten. Ik geniet er echt van. We hebben vanochtend tour Fraser Island geboekt. Met een of twee overachtingen zit tot eind van het jaar vol. Dan maar een dagtour. Het is niet anders. Kan net echt heel slecht zijn denk ik. Verder wat gedronken en toen heerlijk bij "the lagoon" gaan liggen zoals ze dat hier noemen. Gewoon een openbaar zwembad waar iedereen gratis naar toe kan. Heerlijk relaxt. Ik denk dat we de vibe van "the easy living" inmiddels wel hebben omarmd.
En dan is het zover... we gaan met de boot naar Whitsundays eilanden. De plaatjes kennen we. Witte stranden en kobaltblauw water. In mijn beleving op een mooie dag gefotografeerd, flink gefotoshopt. Niets is minder waar. Het is daar gewoon altijd mooi weer en omdat het zand zo fijn is, veranderd de kleur elke 45 minuten. De zon schijnt daar altijd, dus een dat moet ook het probleem niet zijn. Geloof me... in het echt is het nog mooier. Je kunt bijna niet geloven, dat de natuur dit allemaal vanzelf doet/geeft... hoe je het noemen wilt. Meer een boot met heel veel PK een fantastische trip op het water gemaakt en na afloop lekker nog even een wijntje aan zee gedronken. Wel verdiend vonden we.

Vandaag vroeg op gestaan en richting Hervey Bay gereden. We zouden wel kijken hoe ver we kwamen. Eigenlijk ging alles voorspoedig en we besloten tot Hervey door te rijden, hebben morgen de dag voor onszelf. Het schijnt ook weer een leuk plaatstje te zien. We gaan het zien morgen.

Verder heb ik het idee dat ze hier in de jaren '80 zijn blijven steken. Muziek uit de jaren '80 doet het nog steeds goed. Je ziet het terug in de kleding en ook bij de mannen de matjes en vergeet de snorren niet!... tja, dat kan beter volgens mij. Iedereen is hier hartstikke relaxt, je hoort niemand toeteren in het verkeer en als iemand als eens het idee heeft om dat te doen, wordt dat niet op prijs gesteld. Verder zijn ze er gek op om hier op blote voeten te lopen.

En dan eindelijk.... vanmiddag (dat was dus gisteren) langs de snelweg in een open veld heel veel skippies (kangeroes) gezien. Niet echt van dichtbij dus, maar ze zijn er dus.

Vandaag Fraser Island gedaan. Super mooi, met n 4WD bus over het strand gescheurd! 80 km was de maximum snelheid. Zo ontzettend gaaf... en het went allemaal zo snel.  Mooie dingen gezien weer. En jawel bij de terugreis.... onweer regen, net alsof het december in Nederland is. Het enige verschil is de temperatuurd. Heerlijk .... rond de 30 graden.

Maak er nog wat moois van deze week... gaan wij ook doen!

Groetjes,

Joyce & Joke

1. Jeannet:
    8 december 2022
    Wow, klinkt fantastisch ladies! Blijf lekker genieten daar van al dat moois :) Leuk om jullie verhalen te lezen.
  2. Anja Klaassen:
    8 december 2022
    Heb weer genoten van jullie leuke verslag 🥰
  3. Anna Sprenger:
    8 december 2022
    Leuk blij verhaal, genieten !
  4. Winny van der Neut:
    8 december 2022
    Mooi verslag! Ben benieuwd naar de volgende🥰
  5. Barbara van Meegen:
    8 december 2022
    Wat een gezellig verslag! We leven en reizen zo heerlijk mee met jullie.
    Geniet van al het moois!!
  6. Ella de Heij:
    8 december 2022
    Weer genoten van jullie reisverhalen, veel plezier.
  7. Marjolijn:
    Oh wat gaaf allemaal!
    Nu wil ik ook naar Australië!
  8. Marian:
    8 december 2022
    Gave trip, zo wordt mijn Bucket list alleen maar langer….. Geniet !!
  9. Karin:
    8 december 2022
    Dat klinkt echt als relaxen en leuke dingen doen 👍geniet maar lekker door daar!
  10. Denise:
    8 december 2022
    Dit is toch geweldig genieten.
    No stress
  11. Rina en Hans:
    8 december 2022
    Wat een leuke en gezellige verhalen fleur er helemaal van op🤩veel plezier.kijk uit naar de volgende foto's en verhalen 🌞
  12. Ellen Heer:
    8 december 2022
    Geweldige belevenissen en wat een fijne manier van relaxen. Die camper van jullie ziet er leuk uit, en zo mooi hoe jullie je aanpassen aan de omstandigheden. Blijf genieten! Enjoy! Hier gaat het vriezen. Brrrr.
  13. Ineke Botter:
    8 december 2022
    Zo leuk dat jullie van ieder moment genieten! Ga zo door dames! 👊
  14. Betty Hölscher:
    8 december 2022
    Wat heerlijk en ontspannen klinkt het! en wij vroegen ons idd ook af of de auto niet erg klein is om in te slapen.
    En jullie verslag over Fraser eiland vind ik super gaaf! Wij hadden in 2018 ook graag naar Fraser eiland willen gaan, maar de afstand was te groot vanaf Brisbane en omgeving. Geniet lekker verder!
  15. Tanja:
    8 december 2022
    Achtergrond bij de foto's; altijd goed!