Het begin

23 november 2022 - Cairns, Australië

Bang.... de hitte valt op je zodra je de luchthaven uitstapt. Wel even iets anders als Nederland. Het geeft je een vakantiegevoel. Op de een of andere manier dringt het bij ons beide nog niet door dat we nu echt 4 maanden weg zijn. Het blijft onwerkelijk. In alle vroegte in het hotel aangekomen, dus het leek ons een goed plan om in het Raffles (als je het doet, doe het dan ook goed) te gaan ontbijten. Het lag tenslotte 5 minuten lopen van ons hotel. Nadat we eindelijk het restaurant hadden gevonden .... kregen we te horen dat je moet reserveren, dus op naar een volgend hotel. Het is 's ochtends vroeg opvallend stil in Singapore. Na wat zoeken in een prima tent terecht gekomen en onze eerste dim sums voor ontbijt gehad. Terug naar het hotel, tas uitpakken en op ontdekkingsreis. Orchard Road mag dan wel de winkelstraat van Singapore zijn, maar teveel shoppings malls, ontelbaar veel. Vervolgens terug naar hotel, omgekleed en naar de haven nabij Marina Bay Sands (MBS). Echt alles over the top. Qua (kerst)verlichting is er niet bezuinigd. Een geweldige licht drone show gezien, waterorgels, te gek. Op de foodmarket wat gegeten en toen was het tijd naar bed te gaan... althans dat dachten we. Inconsequent als we zijn... hoe zit het met rooftopbar bij ons in het hotel? Dat blijkt helaas voor ons voor de happy few te zijn. Ergo blijkbaar hebben we nog voldoende charme dat de manager ons toch meeneemt en mogen we boven (uiteraard onder het genot van een drankje) genieten van het waanzinnige uitzicht. Na ruim 40 uur zonder de slaap en de hele dag in touw te zijn geweest is het nu echt tijd om te gaan slapen. Morgen gaat de wekker om 7 uur; we gaan lekker Hollands fietsen!
Zo gezegd, zo gedaan, een ontzettend leuke fietstocht door de verschillende wijken van SIngapore gedaan (met voornamelijk Nederlanders => hoe kan het ook anders). In China town het goedkoopste Michelin ster restaurant gezien. EUR 3,50 voor kip noodles. Helaas het is maandag dus gesloten. Wellicht op de terugreis!
Tijd voor lunch. Hoe meer locals hoe beter! In dit soort landen ook: heerlijk ongezellig. Plastic stokjes, bordjes, kommetjes en lepels en daar doe je het mee. Voor een appel en een ei kun je de meest lekkere gerechten scoren. Daarna op naar Little India. Met zo'n 123 jaar kaartlees ervaring, wisten wij toch zeker dat het een verouderde kaart was. Er stond een hotel in plaats van de weg die wij konden oversteken. Erg stom vonden wij nog. Ergo, we waren zo van onszelf overtuigd, dat wij de route doorzetten. Tenslotte wisten wij het beter dan de kaart. Onnodig om te zeggen, dat we volledig de verkeerde kant opliepen. Bijzonder dat wij er allebei volledig van overtuigd waren dat we de goede kant op gingen. We gaven de schuld aan de jetleg; wat best redelijk is vonden wij.
Nog heerlijk wat wijken bekeken en we hadden de tip gehad om vanuit het Swiss hotel vanuit de skylounge op de 70e verdieping SIngapore eens te gaan bewonderen. Om een lang verhaal kort te maken. We kwamen daar in onze wandelkleding binnenzeilen, zijn neergeplotft en nergens meer naar toe gegaan. Super gave avond gehad!
De derde dag in Singapore wilde we beginnen met een boottochtje, maar ja, die vertrok pas vanaf 13.00 uur. Dus we hebben de planning wat omgegooid. 's middags om de hoek van het hotel in net zo'n gezellig restaurant als eerder beschreven, maar ook hier weer heel lekker gegeten! Snel iets netjes in de rugzak gedaan en op naar Bays Garden en MBS. Super gaaf, kan niet anders zeggen. Een mega groot "gebouw" waar ze een regenwoud hebben nagemaakt (echt bizar) en dan nog eens de (verlichte) bomen. Het is net een sprookje waar je in rondloopt. In het MBS is kosten nog moeite gespaard om de kerstverlichting aan te leggen (over the top is een understatement). Maar met alle waanzinnig luxe merken die er (alleen maar) zijn, is het er ontzettend ongezellig. Geen idee hoe die winkels aan hun omzet komen. Het MBS is zo waanzinnig groot, dat je daar gewoon verdwaalt. Alles moet je zoeken, wat een gedoe. In het hotel de stink kleren van overdag verruilt voor een nette jurk en 's avonds met een verbluffend uitzicht op de bovenste verdieping in de openlucht van mijn eerste verjaardagscadeautje genoten: Singapore Sling. Een super gave ervaring.
En vanochtend vertrokken richting Cairns. Het is grauw en nat en warm, het regent in Singapore. Tijd voor iets nieuws.

1. Bert van M :-):
    23 november 2022
    En nu Australië ontdekken dames! De 4 maanden beginnen nu echt met aftellen dus geniet er van en veel plezier!
  2. Anna Sprenger:
    23 november 2022
    Wat een vreselijk leuk verhaal, ga zo door, dankjewel !
  3. Anja Klaassen:
    23 november 2022
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed bevalt tot nu toe
    Had ook niet anders verwacht
    Geniet ervan samen
  4. Karin:
    23 november 2022
    Lekker bezig en veel gezien zo te lezen 😀👍 veel plezier down under!
  5. Tanja:
    23 november 2022
    Heerlijk om te lezen, meiden!
  6. Ella de Heij:
    Geniet
  7. Syl:
    Leuk verhaal dames, dank
  8. Roos:
    Leuk verhaal.
    Zo ben ik er toch ook een beetje bij. 😉
  9. Winny van der Neut:
    24 november 2022
    Een leuk verslag! Zie uit naar t volgende verhaal🥰
  10. Suzanne Kuyper:
    24 november 2022
    Mooi om te volgen! Wat is een Singapore Sling?
  11. Joyce en Joke:
    26 november 2022
    n cocktail Suzannr
  12. Ineke Botter:
    24 november 2022
    Leuk om te lezen dames, ik geniet met jullie mee!
  13. Barbara van Meegen:
    25 november 2022
    Zo leuk om jullie verhaal te lezen! Zie de beelden van Singapore zo weer voor me. Ben heel benieuwd naar het vervolg in Australië. Geniet ervan samen.